Periode 1960 t/m 1966
Dit is de zwarte periode die ik heel snel wil vergeten. Uitwissen gaat niet. Dit was een periode waar ik, naar mijn mening vanaf het begin ben belazerd en bedonderd. Ik... naïeveling. Ik was er al voor gewaarschuwd. Ik vond het zielig en vervelend. De ex was al snel op jonge leeftijd bij pleegouders terecht gekomen omdat haar moeder op jonge leeftijd is overleden en haar vader, een Duitser, al snel was vertrokken naar Koblenz. Zij werd toen verzorgt door haar oma, die kort erna ook is overleden. Verder werd zij bij verschillende pleegouders ondergebracht. Wat voor haar een vervelende situatie was om geen eigen thuis te hebben. Onze eerste ontmoeting was bij de firma Lengkeek de zaak waar ik voor mijn diensttijd een paar maanden werkte. Achteraf was ik er nog helemaal niet aan toe om een vaste relatie te hebben, maar ik werd, zoals ze dat noemen, helemaal ingepalmd. Wij zijn toen in de overschiesestraat (na een tip van een neef van mij) gaan wonen. Het is het kleinste huis met de twee deuren. (Dit is een recente foto. Het is nu gerenoveerd) Het werden jaren van hard werken met soms twee uurtjes slapen per dag. Dit kwam ook door de vele bijbaantjes die ik had. Ik wilde het zo goed mogelijk doen en de praatjes die toen de ronde deden maar zo snel mogelijk vergeten.Ik heb toen mijn grafische opleiding gedaan waar ik heden ten dagen nog van profiteer. In 1961 werd mij gevraagd om les te gaan geven bij de Schiedamse Politie Muziekgezelschap. Speciaal voor de tamboers. Ik heb dat toen gedaan omdat ik mijn vader, die bij de politie zat niet wilde teleurstellen.
Ik werd inmiddels ook benaderd door minstens vier muziekkorpsen om ook les te geven. Plots kwam er ook een vereniging uit Overschie de directeur kwam bij ons persoonlijk thuis en hij wilde mij wel hebben. Ik kon, tot mij verbazing, 25 gulden per uur gaan verdienen. Dat was voor mij een niet te geloven hoog bedrag. Ook in die jaren ben ik een koffiehuis begonnen op de Singel in schiedam.